#1 Optimaliseer je CTR
Om meer bezoekers te krijgen naar je website, hoef je niet altijd op meer zoekwoorden gevonden te worden.
Een ander optie is het optimaliseren van je Click Through Ratio (hierna CTR).
Het grote voordeel hiervan is dat Google ook automatisch ervoor zorgt dat je een hogere positie krijgt in Google. Want hoe vaker erop op jouw pagina wordt geklikt dan op de pagina van je concurrent, des te hoger je in Google komt.
Maar hoe optimaliseer je CTR in Google?
1. Meld je aan bij Google Webmaster
Met Google Webmaster zorg je ervoor dat je website gevonden wordt door Google. Onderstaande video legt je het binnen 1 minuut precies uit.
Wil je weten hoe je website moet aanmelden bij Google Webmaster? Vul je e-mail hieronder in en ik stuur je direct een handige video toe.
2. Zoek de top 10 pagina’s waarop je op gevonden wordt
In Google Webmaster is het mogelijk om te zoeken op de pagina’s die het meest bezocht worden
3. Zoek de top 10 keywords waar je op gevonden wordt
Naast de pagina’s is het ook mogelijk om een overzicht te krijgen van de zoekwoorden waar het meest op geklikt wordt.
4. Selecteer de zoekwoorden die minder dan 5% CTR hebben
5. Selecteer de pagina’s die minder dan 4% CTR hebben
6. Optimaliseer de title tag en description tag van je pagina’s
Tip: Zorg ervoor dat de belangrijkste zoekwoorden terug te vinden zijn in je Title tag en Description tag. En plaats het belangrijkste zoekwoord zo ver als mogelijk vooraan in de beschrijving
7. Laat Google je website Crawlen
Wil je weten hoe je Google je website kan Crawlen? Stuur mij dan een e-mail en ik stuur je direct een handige video toe. Houd er wel rekening mee dat het circa 30 dagen nodig heeft voordat je resultaten gaat zien.
Extra bonus tip: 10 keywords om je CTR als een raket omhoog te laten schieten
Wil je CTR omhoog laten schieten. Gebruik dan de volgende keywords in de beschrijving van je Title en Description.
Hoe
Lijst gerelateerde nummers ( Bijvoorbeeld 10 beste SEO tools van 2016)
Gratis
Jij
Tips
Blog post
Waarom
Beste
Trucs
De Grootste
#2 Concurrentie Onderzoek
Ik plaats van te gokken op welke zoekwoorden je meer bezoekers aantrekt
kan je ook via handige tools uitzoeken op welke keywords je concurrenten gevonden worden
Een handige tool hiervoor is SemRush
Het werkt heel simpel. Je vult de url van de je concurrent in. En SemRush geeft je een overzicht van de zoekwoorden waar je concurrent organisch goed op gevonden worden.
Je kan ook inzicht krijgen op welke betaalde zoekwoorden ze goed gevonden worden.
#3 Linkbuilding
Het internet is in feite een spinnenweb van pagina’s die aan elkaar verbonden zijn door middel van linkjes.
En hoe meer “links” naar jouw website verwijzen. Hoe meer autoriteit je website/pagina krijgt en hoe hoger je positie wordt in Google. Linkjes zijn in principe “stemmen” van andere mensen.
Wil je checken welke autoriteit jouw website heeft? Of de website waarvan je graag een link wilt? Gebruik dan deze handige backlink checker tools.
Ahrefs, Opensite Explorer en Majestic SEO
Google wordt steeds kritischer. En geeft je "straf" als je links hebt gekocht van niet betrouwbare websites. Of “links” hebt van websites die niet relevant zijn voor jouw website.
De kunst is om “waardevolle links” te krijgen van websites die een hoge autoriteit hebben. En relevant zijn voor jouw website of onderwerp waar je over aan het schrijven bent.
Via OpenSite Explorer en Majestic SEO kan je zien welke website binnen jouw branche een hoge autoriteit hebben.
Het krijgen van "waardevolle links" doe je in eerste instantie door het gewoon te vragen aan de andere partij.
Andere opties zijn:
Persberichten schrijven met links naar jouw website;
Bloggen. Hoe aantrekkelijker en waardevoller de content, hoe meer mensen naar je zullen linken.
Gastbloggen en Artikel Marketing en vermeld in deze artikelen jouw website;
Kijken waar je concurrent backlinks van krijgt en vragen of jij ook een link mag naar jouw website;
Antwoord geven op vragen die gesteld worden in Forums en Social Media groepen;
Vraag partners en leveranciers of ze een link naar jouw website willen plaatsen;
Sponsor je een goed doel of een ander initiatief? Vraag dan deze partij om een vermelding op de website en hun social media kanaal;
Bedenk een leuke actie en ga voor Free Publicity
#4 Lead Magnet
The Money is in the List.
En elke online marketeer zal de waarde van een goede e-mail lijst erkennen. Niets heeft een hogere conversie waarde dan een e-maillijst. Daarom is het prioriteit nr. 1 om een Lead Magnet te ontwikkelen en een mailinglijst op te bouwen.
Een Lead Magnet is een "Gratis Aanbod" dat je doet aan je bezoeker in ruil voor het e-mailadres van deze bezoeker.
Ik heb het dan niet over een nieuwsbrief. Maar over iets waardevols zoals een Ebook, Webinar, Whitepaper, Proefversie etc.
Door het aanbieden van een Lead Magnet ben je in staat om een e-mail lijst op te bouwen.
Veel mensen denken bij een e-mail lijst aan SPAM. En het bombarderen van (potentiële) klanten met nieuwsbrieven.
Maar niets is minder waar.
De juiste aanpak om je e-maillijst te verzilveren in klinkende euro’s. Is door eerst waarde te bieden en vertrouwen op te bouwen. Dat doe je door waardevolle informatie, tips en tools gratis aan te bieden.
Nadat je vertrouwen en verlangen hebt opgebouwd. Heb je de mogelijkheid om een commercieel aanbod te doen.
Samenvattend
Door één van deze 4 tactieken te gebruiken. Zal je ervaren dat het daadwerkelijk invloed heeft op je (online ) business.
Tot slot
Gebruik jij al bovenstaande tactieken? En wat zijn jouw ervaringen? Of heb je nog andere tactieken die bijdragen aan een succesvolle (online) business.
Download het GRATIS Ebook
15 tips om het internet voor je te laten werken
"Praktisch en Direct toepasbaar"
Klik op "Download Gratis". Je hoeft alleen je naam en e-mail adres in te vullen. Je gegevens zijn veilig. We hebben net zo een hekel aan SPAM als jij :)